Tuesday, November 26, 2013

Kandungan 26 Minggu

Assalamualaikum,

Saya doakan semua rakan-rakan dalam keadaan sihat sejahtera. Semoga urusan kita seharian dipermudahkan olehNya. Ins Sha Allah!!!


Alhamdulillah, kandungan sekarang dah masuk 26 minggu. Betapa cepat masa berlalu. Bayi dalam kandungan pun dah bertambah aktif. Pergi check up bulanan pun dah macam biasa, kena ambik darah dan periksa jantung bayi. Rutin bagi setiap ibu yang mengandung.

Cuma keadaan saya sekarang nie kurang sihat, musim demam dan batuk agaknya. Batuk belum baik lagi. Memang stress gak bila batuk masa mengandung nie. Sakit kat bahagiam abdomen bila kita batuk. Aduss!! Semoga Allah berikan kesembuhan yang cepat. Tak larat dah sebenarnya nak layan batuk dan sakit tekak nie. Waktu siang boleh tahan lagi tapi bila malam mula batuk sampai muntah-muntah. Huhu. Kesian tengok ibu yang hamil bila batuk (macam saya nie....). Sampaikan En Suami belikan strepsil untuk legakan tekak.
Pergi klinik doktor beri ubat demam dan ubat hisap je (untuk tekak) sebab saya mengandung so ubat terhad. Nasihat cuma minum air masak banyak-banyak. Ya!Itu yang terbaik untuk ibu hamil. :-)

Minggu lepas sibuk dengan Hari Konvokesyen di UIAM. Saya bukan terima scroll tapi saya buat bisnes jual bunga je. Tapiii....adat berniaga memang ada turun naiknya. Untung atau rugi tue perkara biasa. Walaupun tak berapa sihat saya kuatkan badan dan sama-sama tolong suami.

Yang terbaik semuanya dari ALLAH s.w.t.

Selamat membaca! :-)

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers