Monday, January 21, 2013

Roti dan Nenas aje?

Assalamualaikum...

Dan Salam Sejahtera,

Menu tengahari nie Roti je...kalau tengok bungkusannya mesti semua tahu. Roti perasa pandan dan koko. Roti nie sangat famous masa zaman dulu-dulu. Zaman sekolah saya dulu. Selalu yang jual roti nie orang panggil bai roti @ mamak roti yang naik motor tue.


Pencuci mulut pula, buah nenas...hehe. Konon nak diet lah.Please support me! ^_^

Ok. Nie nak cerita pasal 1 kisah pagi tadi...kisah BERAT BADAN dalam radio SinarFm. Kisahnya macam nie, ada seorang pemanggil cerita... dulu masa dia(lelaki) kahwin berat isterinya 95kg. Dah banyak cara dia buat dah beli macam-macam ubat untuk kuruskan badan tapi tak berhasil. So, suatu hari dia (lelaki) terlibat dalam kemalangan..then, kena sakit belakang, selalu keluar masuk hospital sampai 2 minggu. Lepas tue, isteri dia pun bernazar kalau si suami dah tak masuk hospital dia akan berpuasa selama 3 bulan. Si isteri pun puasalah...yang bestnya berat dia lepas puasa tue dah turun ke 45kg. Fuyyooo...terkezut jugalah saya bila dengar...memang berjaya isteri dia nak kuruskan badan. Rupanya puasa aje...(kata suaminya).Hehehe...

Lepas dengar cerita tue...rasa bestnya..kan!Hehe...dapat berpuasa sunat isnin dan khamis pun oke,kan. Saya pun ceritalah dengan suami dan ajak suami buat puasa sunat. Badan hubby pun boleh tahan beratnya. Yang penting puasa kena IKHLAS.^_^

Ok! Happy reading!



Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers