Thursday, March 7, 2013

Bubur Nasi Lobak Merah

Assalamualaikum....

Rindunya nak update blog. Petang nie baru ada masa terluang sikit nak tulis.

Kesibukan dengan kerja menyebabkan mood nak tulis tak de. Dari hari ke sehari nak update pasal baby Ariq yang dah kuat makan.


Suka betul bila tengok baby Ariq makan. Berselera betul dia. Hari minggu yang lepas saya ada buatkan bubur nasi campur lobak merah untuk menu baby Ariq. Selama nie saya banyak bagi nestum beras merah untuk baby Ariq. Bila hujung minggu baru ada masa nak masak bubur untuk baby Ariq. Kesian dia.

Kalau boleh saya nak masak bubur untuk bekalan baby Ariq ke nursery tapi kesuntukan masa dan keletihan menyebabkan semuanya tak jadi. Sebenarnya baby Aeriq ada Eczema. Jadi, makan semua nak kena jaga tak boleh yang ada telur, ikan bilis. Serupa macam abangnya, Zharfan.

Cuma bezanya dulu abangnya kena tukar susu Isomil -susu soya bukan susu lembu. Untuk baby Ariq saya bagi susu lembu sebab baby Ariq tak de alahan pada paru-paru.

Alhamdulillah bila bagi bubur nasi nie...bukan main berselera baby Ariq makan. Ibu lihat pun senang hati dan gembira. Setiap ibu pasti ingin anaknya makan dan minum dengan baik supaya sihat dan cergas kan!

Kepada ibu-ibu yang ada masalah anak ada Eczema memang kena banyak bersabar dan berdoa.

Ok! Happy reading!




No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers