Wednesday, July 23, 2014

Ramadan dan Syawal

Assalamualaikum,

Nak raya dah??
Sedih nak tinggalkan Ramadan. Bulan yang mulia dan banyak keistimewaannya.
Rasa macam sekejap je puasa tahun nie.

Sumber: Google

Persiapan raya macam biasa je. Beli baju untuk anak-anak. Tapi tahun nie anak-anak dah pandai pilih baju sendiri. Letih juga sebab kena tengok dulu harganya. Nanti terkezut pula ayahnya. Hahaha.

Apa tema korang tahun nie?
Warna merah maroon. Itu je yang nampak didepan mata. Kebetulan baju yang saya tempah pun warna yang sama. Jadinya warna tuela ya nak! Tak payah nak pening-pening kepala fikir pasal warna.
Kuih raya beli je. 2-3 jenis pun dah cukup. Nak bagi mak dan mak mentua sekali.

Tahun nie raya kat Keramat dulu. Boleh tolong mak sikit-sikit. Hehe. Ada baby tak boleh nak buat kerja lebih-lebih, melainkan ayahnya yang tolong jaga anak. Rumah pun belum kemas lagi. Kain langsir pun tak keluarkan lagi. Pakai kain langsir yang lama jela. Bajet pun tak banyak. Simpan untuk anak-anak sekolah.

Anak dah ramai baru ingat nak berjimat itu ini. Betul. Terasa sungguh bila anak dah besar. Barang semua dah mahal. Apapun rezeki untuk anak-anak inshaAllah ada.

Di kesempatan ini saya nak ucapkan Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin....
Berhati-hati semasa memandu dan semoga selamat sampai ke kampung halaman atau destinasi yang dituju.
Makan ketupat tue ingatlah kat saya ya!

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers