Sunday, February 6, 2011

Kau, Dia...Aku Rindu

Part 1

"Welcome to FB" Ucapan pertama bila aku mula daftar masuk ke Facebook.Satu laman sosial yang menjadi hangat masa kini.Hati berbunga-bunga bila dapat pesanan dari kawan lama. "Mujur ada FB"bisik hati kecilku.Aku nie baru jer nak berjinak2 dengan laman sosial nie.Ramai memberku semasa di sekolah, kolej dulu dapat aku contact.Yelah...hampir 13tahun aku tak berjumpa diaorang.Lepas aje SPM terus sambung ke Kolej.Zaman remajalah yang paling seronok bagi aku...

Bila dikenang zaman sekolah dulu memang aku boleh tergelak sorang-sorang.Aku mula mengingati wajah-wajah cikgu,member yang sekelas denganku dan yang mula mengusik hatiku.Ahhhh...itulah memori dulu-dulu.Sehingga sekarang aku cuma dapat berhubung melalui FB...dengar-dengar semuanya dah beranak pinak.Nak jumpa??Bilalah masa agaknya kami nak berjumpa...yang dekat ada..yang dah jauh dari mata pun ada.

Nostalgia..Ingat zaman aku tingkatan berapa ntah?Aku dah lupa...Cikgu pernah bertanya dan suruh kami semua berfikir apa yang akan berlaku pada kita selepas 5 tahun nanti.Nahhhh....Now!Semua dah berubah.Aku pun dah berubah..muka,badan semua dah berisi..hehehe.Bila terkenang balik zaman remaja..memang rindu!Rindu pada kawan-kawan rapatku dan segala memori indah.Indah ke??? Biasalah bila dah rindu-rinduan semuanya indah belaka.

Cehhh!!Rindu konon.Arhh...lantak koranglah nak kata apa.Setidak-tidaknya aku masih mempunyai perasaan.Aku mula termenung..berangan...dan terus terlelap di atas sofa yang empuk.

to be continued...

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers