Wednesday, February 16, 2011

Kau, Dia...Aku Rindu

Part 3

Di pejabat, balik aje dari lunch aku terus membelek majalah Solusi siri 28 yang baru lagi berada di pasaran. First time aku baca majalah nie aku dah mula minat. Minat pada isi kandungannya yang lebih kepada motivasi dan ilmiah yang sesuai untuk kita yang kadang -kadang lalai.

Mengimbas semula detik aku mula bekerja di sebuah kedai selepas aku habis SPM, waktu itu barulah aku tahu susah payah abah mencari duit untuk menanggung aku adik beradik.Kini, Abah telah tiada...Aku redha dengan ketentuanNya. Kita adalah kepunyaanNya. Hidup kita di dunia ini pun hanya sementara.Mula-mula kerja tue memanglah letih kerana mengikut shift.Apabila aku kerja siang dapatlah berehat lama sikit tapi bila kerja malam aku jadi macam letih dan terumbang ambing kerana tidak cukup tidur.Pernah suatu hari aku terpaksa bekerja dua shift, dari malam hingga ke petang keesokannya.Ya Allah.. aku terus demam waktu tue kerana dah tak larat berdiri lagi.

Hati aku berdetik...untung betul bagi mereka yang dapat kerja di pejabat waktu ini. Sekarang, alhamduillah aku telah mendapat kerja yang baik dan mungkin berkat kesabaran aku Allah mempermudahkan untukku mendapat pekerjaan. Syukur sangat-sangat pada Allah s.w.t.Hanya kepada Allah tempat kita mengadu dan meminta pertolongan.

Sesungguhnya doa seorang ibu amat berkesan dan aku sentiasa mendoakan kesejahteraan ibu yang amat kusayangi.Kini tinggallah kami adik beradik untuk meneruskan hidup bersama ibu setelah ketiadaan abah. Hari ini sudah 14 tahun pemergian arwah abah. Semoga rohnya di cucuri rahmat oleh Allah s.w.t.Amin!

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers