Friday, February 18, 2011

Kau, Dia...Aku Rindu


Part 4

Cuaca di luar nampak mendung.Mendung tidak beerti hari akan hujan.Aku mula melangkah laju menuju ke parking kereta.Hari ini aku terpaksa park kereta jauh dari pejabat.Huh!Letihnya kakiku apabila seharian kaki ini mengorak langkah.Sekejap ke sana sekejap ke sini.

Jem!Hari-hari jalan jem.Biasalah KL.Duduk di tengah-tengah bandar KL memang macam tue.Sambil aku memandu sempat aku mencapai botol air 100 Plus yang sentiasa menemaniku ke mana saja.Air penambah tenaga.

Sesampai aje aku di rumah, aku terus terjelepuk di atas sofa.Tidak tertahan rasanya sakit kakiku ini.Alangkah bagusnya kalau ada orang yang dapat tolong urutkan kakiku.Tiba-tiba aku teringat pesanan emak yang selalu mengusikku dan bertanya bila aku akan naik pelamin.

Cinta?Cinta pandang pertama memang ada.Orang kata cinta pandang pertama memang susah hendak dilupakan.Betul ke??Fikiranku mula menerawang ke alam cintaku dulu yang sungguh bahagia.Cinta mana yang tidak bahagia apabila hati sentiasa berbunga dan dijanjikan dengan kata-kata yang indah.

Apa-apa pun aku berharap dapat menemui cinta sejati.Sabar ya Mak!Bisik hati kecilku.

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers