Thursday, February 10, 2011

Kau, Dia...Aku Rindu

Part 2

Jam menunjukkan pukul 5.06 petang, aku terus leka membelek surat-surat lama yang tertera nama 'To: Sofiya Madeeha Mohd Zain'. Itu nama aku...Terus aku membaca helai demi helai surat-surat itu. Surat yang telah sekian lama aku simpan.Surat dari kawan-kawan rapatku yang sering aku berutus surat.

Memori indah mula diimbas.Saat yang paling indah apabila surat-surat lama ditatap semula.Indah bukan??Segala kenangan, memori sewaktu di alam remaja mula bermain difikiran.Aku terus membaca sambil menghirup teh 'o' suam yang menjadi air favorite ku.

Dulu, habis jer SPM kami masih lagi berhubung.Samaada berutus surat atau telefon.Aku rindu saat itu.Kini masa berlalu begitu pantas.Putaran bumi tidak mungkin berpatah balik.Yang berlalu biarlah berlalu.Hanya memori indah yang dapat kita kenang umpama sebuah diari lama yang kian usang tapi masih cantik disimpan.



Kedengaran lagu 'Patah tumbuh hilang berganti' dari kumpulan Iklim berkumandang di corong radio. Huh..lagu nie pulak yang keluar.Lagu nie pernah aku nyanyikan bersama kawanku sewaktu disekolah dulu.Memang waktu dulu lagu nie menjadi lagu favorite.Siapa yang tidak kenal kumpulan Iklim yang telah lama berkecimpung di dalam dunia hiburan sehingga kini.

Azan maghrib telah mamanggil diriku untuk menyimpan semula semua surat-surat lamaku. Aku terus berlalu mengambil wuduk untuk menunaikan fardhu yang telah diperintahkan oleh Allah atas hambaNya.

to be continued...

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers